Aktualności
26.08.2016
Prezes Pertkiewicz: Dziękuję firmom, które w nas uwierzyły.
- Składam podziękowania firmom, które uwierzyły w to, że Arka jest świetnym nośnikiem reklamy - podkreśla Wojciech Pertkiewicz, prezes gdyńskiego klubu. Nowi sponsorzy w sierpniu pojawili się na koszulkach żółto-niebieskich. Na rękawkach strojów ekstraklasowej drużyny jest logo Stena Line. IV-ligowe rezerwy, które ostatnio wygrały na wyjeździe z Cartusią aż 7:0, wspiera Łukowicz-Rusztowania, a juniorów młodszych - Riviera i OPEC.
Po zakończeniu ośmioletniej współpracy z Polnordem, Arka przystąpiła do rozgrywek ekstraklasy jedynie z reklamą Gdyni na koszulkach. Miasto wnosi bowiem najwięcej pieniędzy do budżetu, który szacowany był na ten sezon na 12 milionów złotych. Z magistratu tylko na rundę jesienną wpłynęło do klubu 3 miliony 755 tysięcy złotych brutto.
W ostatniej kolejce, w której Arka wygrała w Warszawie z Legią 3:1, na lewym rękawku koszulek żółto-niebieskich pojawiło się logo Stena Line. W czwartek firmę oficjalnie przedstawiono jako sponsora klubu. To wywodzący się ze Szwecji operator promowy, który jest obecny m.in. na linii Gdynia - Karlskrona.
- Współpracę rozpoczęliśmy szczęśliwie i mam nadzieję, że tak pozostanie. Podpisujemy umowę na rok z wielka otwartością na przyszłe lata. Kwota wsparcia jest kwestią tajemnicy handlowej. Siedzę uśmiechnięty, więc niech to posłuży za odpowiedź na to pytanie - zastrzega Wojciech Pertkiewicz, prezes Arki.
- Kolory na fladze Szwecji to również barwy gdyńskiego klubu, więc tym bardziej cieszy nas rozpoczęcie współpracy. Od lat staramy wspierać się działalność kulturalną oraz sportową. Podpisanie umowy z Arką doskonale wpisuje się w ten trend - dodaje Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line.
Nieoficjalnie ustaliliśmy, że mimo pozyskania nowego sponsora, Arka nie deklaruje zwiększenia budżetu. To może nastąpić dopiero po pozyskaniu partnera, którego logo pojawi się na froncie koszulek obok Gdyni, tam gdzie poprzednio reklamował się Polnord.
Rozmowy w tej sprawie trwają zarówno z kolejnymi firmami z branży morskiej jak i budowlanej. Na strojach piłkarzy sponsorzy mogą objąć jeszcze inne miejsca. Na sprzedaż jest to pod numer zawodnika bądź na spodenkach, a także na prawym rękawku, gdzie obecnie widnieje logo sponsora sprzętowego - Sportbazar.
Pamiętajmy także że na budżet Arki składają się nie tylko wydatki na drużyną ekstraklasową, ale klub prowadzi jeszcze trzy inne zespoły: IV-ligowych rezerw, Centralnej Ligi Juniorów oraz juniorów młodszych. Stały dopływ młodzieży jest możliwy dzięki umowie o współpracy ze Stowarzyszeniem Inicjatywa Arka Gdynia, która szkoli piłkarzy w najmłodszych rocznikach, a po skończeniu 15 lat przechodzą oni do Arki SA.
Obecnie jedynie drużyna juniorów starszych nie ma sponsora na koszulkach. A wydaje się być doskonałym nośnikiem reklamy. W ostatniej dekadzie wszak w tej kategorii wiekowej Arka zdobyła komplet medali mistrza Polski ze złotym na czele w 2012 roku.
W tym sezonie ponownie gdynianie grają w CLJ, która skupia 32 najlepsze kluby do lat 19 w kraju. W grupie zachód rywalami żółto-niebieski są m.in.: Lechia Gdańsk, Lech Poznań, Śląsk Wrocław, Pogoń Szczecin, Zagłębie Lubin czy Górnik Zabrze. Po 3. kolejkach podopieczni Jakuba Frydrycha z dorobkiem 4 punktów jest na 8. miejscu.
Natomiast aż dwie firmy reklamują się na strojach juniorów młodszych. z przodu jest logo Centrum Riviera, a na rękawku - OPEC.
Ta drużyna jest również w gronie 32 zespołów w swojej kategorii, do lat 17. Na pierwszym etapie rywalizuje w makroregionie, w którym są najlepsze zespoły z województw: pomorskiego, kujawsko-pomorskiego, wielkopolskiego i zachodniopomorskiego.
Natomiast pod numerem na plecach piłkarzy IV-ligowych rezerw znajduje się logo firmy Łukowicz-Rusztowania Angelika Łukowicz. Drużyna w tym roku ma wywalczyć awans. Siłę pokazała w ostatniej kolejce, gdy na wyjeździe rozgromiła Cartusię aż 7:0. Cztery gole strzelił Szymon Lewicki, a po jednym dołożyli inni piłkarze na co dzień trenujący z zespołem ekstraklasowym: Krzysztof Sobieraj, Adrian Błąd i Przemysław Stolc.
Warto również odnotować pierwszy od połowy kwietnia występ Pawła Abbotta. Napastnik, który przeszedł operację, a następnie rekonwalescencje stawu skokowego, zagrał przez godzinę.
Po trzech kolejkach z dorobkiem 6 punktów zespół Wojciecha Wilczyńskiego jest siódmy, ale szybko może piąć się w górę tabeli, bo choćby bilans bramkowy, najlepszy w lidze (11:2), pokazuje jak wielkie możliwości ma w tym towarzystwie Arka II.
- OPEC to wieloletni nasz partner będący z drużynami juniorskimi i drugą drużyną. Centrum Riviera jest trzeci rok z nami, a Firma Łukowicz-Rusztowania - drugi. Składam podziękowania firmom, które uwierzyły w to, że Arka jest świetnym nośnikiem reklamy i klubem, dzięki której można komunikować przekaz marketingowy. Dziękuję sponsorom, którzy są już z nami i zachęcam kolejnych do podjęcia współpracy - deklaruje prezes Pertkiewicz.
autor: jag., mik
Copyright Arka Gdynia |