TA STRONA UŻYWA COOKIE.
Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na korzystanie z cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

chignahuapan
Arka-Facebook Arka-Instagram Arka-Twitter Arka-YouTube Arka-TikTok Arka LinkedIn NO10 Nocny Bieg Świętojański Stowarzyszenie Inicjatywa Arka Betclic


Aktualności

img

31.08.2011

Strona oficjalna Arki w czołówce!

Otrzymaliśmy przygotowany przez Agencję  LEWIS PR z Warszawy, ranking na temat wykorzystania internetu przez polskie kluby piłkarskie. Miło nam poinformować, że w ogólnym podsumowaniu Ekstraklasy i I ligi, strona oficjalna naszego klubu znalazła się na 5 miejscu!

 

Cieszy nas taka ocena i jest pewnym wykładnikiem pracy wkładanej, na co dzień przez osoby starające się, aby była głównym źrodłem informacji o tym co dzieje się w klubie. Wiemy, że w ferworze „walki na froncie" aktualizowania strony zdarza się, że  popełniamy większe lub mniejsze błędy, ale pokazany ranking świadczy o pozytywnej ocenie nie tylko samego wyglądu strony, ale i jej merytorycznej zawartości.

 

W tym miejscu szczególne słowa uznania i podziękowania za zaangażowanie i fachowość, w szczególności dla Arka „Skubiego” Skubka, a także Tomka Mikłaszewicza, Sebastiana Jędrzejewskiego, Wojtka „Mocnego” Mocarskiego, Łukasza „Profiego” Bieszke, a wcześniej także dla Sławka Ptasznika, Alka Reymana i Bartka Hapki. Szczególne słowa uznania za foto/video dla Michała „Puchy” Puszczewicza. Każdy dzień jest kolejnym nowym wyzwaniem i wiemy, że ta praca niemal „nigdy” się nie kończy. Wiemy jakie mamy niedostatki, pracujemy i stale będziemy pracować nad tym aby było coraz lepiej.

 

Przy okazji tej publikacji prosimy o Wasze – kibiców uwagi. Od lutego jesteśmy już w nowej szacie. Co warto jeszcze poprawić, co dodać, co zmienić? Aktualnie pracujemy nad poprawą funkcjonowania działu archiwum. Dodamy także więcej informacji dotyczących poprzednich sezonów Arki. Czekamy także na sugestie: rzecznik@arka.gdynia.pl

 

Badaniu poddane zostały łącznie 34 zespoły piłkarskie występujące w sezonie 2011/ 2012 w dwóch najwyższych piłkarskich klasach rozgrywkowych w Polsce.


LEWIS PR w szczególności skupił się na ocenie oficjalnych stron internetowych zespołów pod kątem ich funkcjonalności dla poszczególnych grup użytkowników. Drugim ważnym kryterium oceny była różnorodność zastosowania mediów społecznościowych i konsekwencja w budowaniu za ich pośrednictwem komunikacji z otoczeniem.

Oto komentarz agencji do uzyskanych wyników:

 

Na czele rankingu klubów Pierwszej Ligi znalazły się zespoły zeszłorocznych spadkowiczów z Ekstraklasy – Polonii Bytom i Arki Gdynia. Kluby te wyróżniają się pod względem liczby fanów w serwisie Facebook (Arka Gdynia – 11149 fanów, najwięcej spośród klubów Pierwszej Ligi) i Twitterze (Polonia Bytom – 88 followerów i codziennie aktualizowany profil).

 

Wszystkie klasyfikowane w badaniu zespoły Pierwszej Ligi posiadały swoje oficjalne strony internetowe oraz dział aktualności odświeżany co najmniej raz w tygodniu. Tylko cztery zespoły nie miały specjalnie wyodrębnionego na stronie działu do kontaktu z prasą/ mediami, gdzie znajdowałyby się niezbędne informacje, formularze, czy postanowienia odnośnie warunków współpracy. Wszystkie zespoły (poza Kolejarzem Stróże) udostępniały i aktualizowały specjalną strefę tematyczną przeznaczoną dla kibiców. Z innymi funkcjonalnościami dostępnymi na stronach było już jednak nieco gorzej.

 

Kanał RSS posiadały tylko dwa kluby – liderzy zestawienia, a opcje zamówienia Newslettera, obok wymienionej wcześniej dwójki, jeszcze tylko Wisła Płock. W większości klubów (aż 14 na 18) nie można było zamówić biletu na mecz przez Internet, a 12 zespołów nie udostępniało opcji zakupu online gadżetów związanych z klubem.

 

 

Wyniki klubów Pierwszej Ligi

 

  1. Polonia Bytom 148
  2. Arka Gdynia 142
  3. Pogoń Szczecin 117
  4. Wisła Płock 111
  5. GKS Katowice 108
  6. Zawisza Bydgoszcz 97
  7. Piast Gliwice 94
  8. Termalica Bruk-Bet Nieciecza 87
  9. GKS Bogdanka 84
  10. Olimpia Grudziądz 77
  11. Ruch Radzionków 71
  12. Dolcan Ząbki 70
  13. Sandecja Nowy Sącz 64
  14. Warta Poznań 64
  15. Olimpia Elbląg 52
  16. KS Polkowice 42
  17. Flota Świnoujście 42
  18. Kolejarz Stróże 22

 

Wyniki badań wśród klubów Ekstraklasy obrazują, jak wielka przepaść w zarządzaniu komunikacją w Internecie dzieli od siebie polskie zespoły występujące w najwyższej klasie rozgrywkowej. Zwycięzcę rankingu – Lecha Poznań, od ostatniego w zestawieniu – Podbeskidzia Bielsko-Biała dzieliła różnica niespełna 100 punktów, co liczbowo stanowi tyle, ile wynik uzyskany przez sam zespół z Bielska-Białej.

 

Analizując wyniki nie sposób nie dostrzec dwóch korelacji odzwierciedlających podział sił w polskiej Ekstraklasie. Po pierwsze, na czołowych miejscach w zestawieniu znalazły się drużyny prezentujące wysoki poziom sportowy. Poza Polonią Warszawa, reszta zespołów znajdujących się na pozycjach 1-5, to nasi obecni reprezentanci w europejskich pucharach lub reprezentanci byli z relatywnymi sukcesami (Lech Poznań). Druga kwestia dotyka sfery finansowej. Zespoły plasowane w czołówce pod względem uzyskiwanego przychodu - Lech Poznań, Wisła Kraków – w naszym zestawieniu również lokują się na pierwszych pozycjach, co może wskazywać, że dobra sytuacja finansowa idzie w tym przypadku w parze z przywiązywaniem wagi do działań komunikacyjnych (wyjątek stanowi zespół Zagłębia Lubin).

 

Największą liczbą zwolenników na profilach w mediach społecznościowych mogą pochwalić się zespoły z dużych miast, w większości posiadające bogatą tradycję i ugruntowaną pozycję w polskiej lidze. Na tym polu zdecydowanym liderem jest Lech Poznań z niemal 150 tys. fanów w serwisie Facebook.

 

Analizując wyniki w sposób zbiorczy, należy zwrócić uwagę, że wszystkie zespoły Ekstraklasy posiadają swoją oficjalną stronę internetową, dział kontaktu z prasą i profil w serwisie Facebook w formie Fanpage, a prawie wszystkie kluby (poza Cracovią Kraków, Legia profil nieoficjalny) dział interakcji z kibicami i sklepy online (wyjątek – ŁKS Łódź).

 

W kwestii samych narzędzi, należy odnotować wciąż niską popularność Twittera (korzystało z niego tylko pięć klubów) i Blipa (cztery kluby). Stosunkowo powszechne jest używanie oficjalnych kanałów na YouTube.com (10 zespołów), natomiast zupełnie niewykorzystywana jest Nasza-Klasa.pl, gdzie komunikację prowadzi tylko GKS Bełchatów. Niecodzienne próby korzystania z narzędzi Web 2.0

prezentuje Górnik Zabrze (serwis WikiGórnik będący encyklopedią Klubu Sportowego Górnik Zabrze), Korona Kielce (blog pisany przez prezesa klubu) i Wisła Kraków (wewnątrz serwisowy kanał wideo z możliwością umieszczania filmów przez zarejestrowanych użytkowników).

 

Pod względem layoutu większość stron stawia na prostotę w nawigacji i atrakcyjność wizualną przejawiającą się w stosowaniu dynamicznych gradientów,dużej ilości zdjęć (najczęściej z piłkarzami klubu) i materiałów wideo umieszczanych na stronie.

 

 

Wyniki klubów Ekstraklasy:

 

  1. Lech Poznań 189
  2. Polonia Warszawa 161
  3. Wisła Kraków 147
  4. Śląsk Wrocław 140
  5. Korona Kielce 134
  6. GKS Bełchatów 129
  7. Górnik Zabrze 126
  8. Lechia Gdańsk 122
  9. Jagiellonia Białystok 120
  10. Legia Warszawa 120
  11. Widzew Łódź 116
  12. Ruch Chorzów 115
  13. Cracovia Kraków 111
  14. Zagłębie Lubin 99
  15. ŁKS Łódź 96
  16. Podbeskidzie Bielsko-Biała 94

 

Ocena strony Arki/ dla porównania lidera Lecha Poznań:

 

Strona internetowa : http://arka.gdynia.pl/ 15 punktów/ http://www.lechpoznan.pl/ 15 punktów

 

Dział aktualności: Tak 10 punktów / Tak 10 punktów

 

Newsletter: Tak 10 punktów/ Tak 10 punktów

 

Kanał RSS: Tak 5 punktów / Tak 5 punktów

 

Kontakt z prasą: Tak 10 punktów / Tak 10 punktów

 

Wyszukiwarka: Tak 10 punktów / Tak 5 punktów

 

Sklep online: Tak 10 punktów/ 10 punktów

 

Bilety online: Tak 10 punktów/ 10 punktów

 

Interakcja z fanami na stronie internetowej: Tak 10 punktów/ Tak 10 punktów

 

Aktywność w Social Media: Facebook

http://www.facebook.com/ArkaGdyniaSSA?ref=ts 10 punktów/ http://www.facebook.com/lechpoznan.oficjalna 10 punktów

 

Typ Fanpage 10 punktów/ 10 punktów

 

Liczba fanów: 11149 - 10 punktów/  147922 - 45 punktów

 

Uaktualnienia: Codziennie 10 punktów/ 10 punktów

 

Twitter: Nie 0 punktów/ http://twitter.com/#!/KKSLechPoznan 10 punktów

Followers - 0 punktów/ 304  - 3 punkty

Uaktualnienia - / Sporadycznie 1 punkt

 

Inne Social Media

http://www.facebook.com/pages/Arka-TV/197669150266352 - 5 punktów/ http://www.youtube.com/user/Lech TV -  5 punktów

 

Uaktualnienia: Zmienna częstotliwość w tygodniu - 7 punktów/ Codziennie  - 10 punktów

 

Wynik końcowy: 142 pkt/ 189 pkt

 

 

 

Wyniki zbiorcze:

 

1. Lech Poznań 189

2. Polonia Warszawa 161

3. Polonia Bytom 148

4. Wisła Kraków 147

5. Arka Gdynia 142

6. Śląsk Wrocław 140

7. Korona Kielce 134

8. GKS Bełchatów 129

9. Górnik Zabrze 126

10. Lechia Gdańsk 122

11. Jagiellonia Białystok 120

      Legia Warszawa

13. Pogoń Szczecin 117

14. Widzew Łódź 116

15. Ruch Chorzów 115

16. Cracovia Kraków 111

      Wisła Płock 111

18. GKS Katowice 108

19. Zagłębie Lubin 99

20. Zawisza Bydgoszcz 97

21. ŁKS Łódź 96

22. Piast Gliwice 94

      Podbeskidzie Bielsko-Biała 94

24. Termalica Bruk Bet Nieciecza 87

25. GKS Bogdanka 84

26. Olimpia Grudziądz 77

27. Ruch Radzionków 71

28. Dolcan Ząbki 70

29. Sandecja Nowy Sącz 64

      Warta Poznań 64

31. Olimpia Elbląg 52

32. KS Polkowice 42

      Flota Świnoujście 42

34. Kolejarz Stróże 22

 

Jak widać o czołowych lokatach decyduje także duże zaangażowanie fanów na portalach społecznościowych. W Arce Facebook jest stosunkowo nowym kanałem komunikacji, a i tak jesteśmy dumni z ilości osiągniętej w tak krótkim czasie (obecnie 11 667 osób). Fenomen ilościowy Lecha Poznań wydaje się praktycznie nieosiągalny. Ale wierzymy w możliwości naszych sympatyków!

 

Dziękujemy wszystkim za codzienną obecność z nami  i  za życzliwość!

 

Redakcja strony internetowej.

 

PS. Już po przesłaniu raportu otrzymaliśmy dodatkową informację iż kanał Legii na Facebooku  jest nieoficjalny w związku z tym Legii odjęto aż 65 pkt, stąd awans Arki na 5 miejsce. Uwzględniamy to w poprawionej klasyfikacji.








Poprzedni Następny

 

 

 

 

 

 

SPONSORZY MŁODEJ ARKI

 

 

     

 

 

 

 

 

 

PARTNERZY MEDIALNI

 

 

Arka Gdynia Copyright Arka Gdynia