Aktualności
17.06.2010
Stabilizacja w Arce dzięki sponsorom (Dziennik Bałtycki)
Na nowy sezon Arka ma zapewniony budżet 18 mln zł. Czy to dużo, czy mało, trudno powiedzieć, patrząc na budżety, jakie są w innych klubach. Jedno jest pewne - w realiach gdyńskiego klubu jest to kwota wyższa od ubiegłorocznej i ponieważ stało się tak wskutek decyzji właściciela klubu Ryszarda Krauzego, można mieć nadzieję, że jest to pierwszy krok w stronę budowy dalszej stabilności Arki po okresie pewnych - nazwijmy to - zawirowań organizacyjnych.
Jak pamiętamy, nie zawsze zależały one bezpośrednio od samego klubu, więc należy mieć nadzieję, że fakt sportowego utrzymania się drużyny, bez konieczności oczekiwania na jakiekolwiek decyzje administracyjne, pozwala na spokojną pracę nad nowym sezonem od pierwszych dni po zakończeniu tego poprzedniego!
Niewątpliwie ważnym elementem budowy odpowiedniej struktury ekonomicznej klubu jest dbałość o tych, którzy bezpośrednio wpływają na wspomnianą stabilność finansową. Okazją do tego było spotkanie władz klubu i szefostwa pionu sportowego w ubiegłym tygodniu ze sponsorami.
W gdyńskim hotelu Hotton obecni byli wszyscy, którym los Arki leży na sercu i na których Arka może liczyć. W spotkaniu uczestniczył prezydent Gdyni Wojciech Szczurek, któremu towarzyszyła pełnomocnik ds. sportu UM Joanna Zielińska. Sponsora głównego Arki, firmę Polnord, reprezentowali prezes Wojciech Ciurzyński oraz wiceprezes Piotr Wesołowski.
Przewodniczący rady nadzorczej Witold Nowak podkreślił, że klub docenia decydującą rolę, jaką odgrywają wszyscy sponsorzy Arki, i dziękował wszystkim za wsparcie. Szczególne podziękowania skierowane zostały do prezydenta Gdyni za ogromne zaangażowanie w sport, w tym szczególnie w Arkę.
Przewodniczący rady nadzorczej podkreślił, że to właśnie na nowo zbudowanym przez miasto stadionie będzie możliwość szerszego zaprezentowania firm oraz ich produktów i usług. Wagę zaangażowania nie tylko sponsorów, ale i właściciela klubu Ryszarda Krauzego podkreślał prezydent Gdyni:
- Budowa nowego stadionu jest dla nas wszystkich prawdziwym wyzwaniem, dlatego niezwykle ważne jest dla nas utrzymanie Arki w ekstraklasie. Dziękuję za podkreślenie roli miasta, ale z tego miejsca chciałbym podziękować jeszcze jednemu i najważniejszemu sponsorowi. Dziękuję Ryszardowi Krauzemu, który oprócz tego że jest właścicielem klubu, jest również jego najważniejszym i największym sponsorem.
To że Arka może być spokojna o swój byt, gwarantował obrazowo prezes Wojciech Ciurzyński , który podkreślił, że dla firmy Polnord współpraca z Arką wynika ze strategii:
- Polnord wspiera Arkę i będzie tak również w tym sezonie. Mówiąc krótko, z głodu nie umrzemy. Klubowi życzę sukcesów.
Warto podkreślić fakt, że Polnord nie kalkulował i przedłużającą współpracę umowę z Arką na nowy sezon podpisał dwa tygodnie przed zakończeniem poprzednich rozgrywek, nie znając oczywiście ich finału. To na pewno potwierdzenie słów prezesa, że jest to współpraca nie "na chwilę".
O wyzwaniach sportowych nowego sezonu mówili dyrektor sportowy Arki Andrzej Czyżniewski i trener Dariusz Pasieka. Nie padły jednak żadne deklaracje dotyczące zajęcia konkretnej pozycji. Obaj liczą na to, że tak nerwowy sezon do ostatniej sekundy nie może się powtórzyć, i wiedzą, jak ważne jest, aby ustalone w budżecie środki spożytkować na odpowiednie wzmocnienia drużyny.
Czyżniewski powiedział: - Zanim wydamy jakąkolwiek złotówkę, oglądamy ją co najmniej dwa razy. Założyliśmy sobie pewne priorytety, aby wzmocnić drużynę, i do tego będziemy zmierzać w tym i przyszłych sezonach. Celem tego jest także stworzenie działu scoutingu, który będzie pracował na sukces klubu. Osoba odpowiedzialna za jego działalność zacznie pracę w klubie od 1 lipca.
Trener Pasieka podkreślił, że zależy mu, aby w nadchodzącym sezonie zaprezentować lepszą drużynę, z której zarówno kibice, jak i sponsorzy będą mogli być dumni. Po przygotowanym przez telewizję klubową Arka -TV filmie podsumowującym sezon prezes zarządu Jan Justka podziękował wszystkim firmom zaangażowanym w klub. Warto tu podkreślić, iż za poszczególnymi firmami partnerami stoją osoby, z którymi klub współpracuje i którym osobiście dziękuję za zaufanie i wsparcie.
Są to: prezydent Wojciech Szczurek oraz Joanna Zielińska i Tomasz Banel z UM, prezes Wojciech Ciurzyński i wieceprezes Piotr Wesołowski z Polnordu, dyrektor Gdyńskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji Jerzy Jałoszewski i wicedyrektor tej instytucji Dariusz Szwarc, Roman Walder - prezes Toyota Anro Trade, Roman Walasiński - prezes firmy Swissmed, Andrzej
Karnabal - prezes Chipolbroku, Maciej Jankowiak i Rafał Komorowski z firmy Red Box, Andrzej Synowiecki - prezes oraz Zbigniew Furman - dyrektor ds. handlu i marketingu z firmy Radmor, Marek Ignatowski - prezes i Ryszard Zaremba - wiceprezes firmy MTM, Waldemar Wroński - prezes Bałtyk-bis, Bogdan Baca i Piotr Waldach - reprezentujący Coca-Colę, Aleksander Wellenger - prezes firmy OPEC, Ryszard Sobczyk - Auto Gdynia, Marek Kunce - prezes firmy Roltop, Rafał Niesiobędzki - właściciel firmy Led-Art., Andrzej Krzywicki - właściciel U7, Marcin Laskowski - prezes CH Batory, Dorota Karnikowska - prezes hotelu Wieniawa, Sebastian Didyk - właściciel firmy Siscom, i Wacław Wilk - prezes firmy Ekotrade.
Do grona współpracujących pod koniec sezonu dołączył Maciej Faltyński, przedstawiciel firmy Nike.
Warto dodać, że w obliczu budującego się nowego stadionu obecność w gronie partnerów wspierających klub stanie się bardziej prestiżowa, i to mają na myśli włodarze Arki, zapraszając do współpracy kolejne firmy.
Tomasz Rybiński, rzecznik prasowy Arki Gdynia
Jak pamiętamy, nie zawsze zależały one bezpośrednio od samego klubu, więc należy mieć nadzieję, że fakt sportowego utrzymania się drużyny, bez konieczności oczekiwania na jakiekolwiek decyzje administracyjne, pozwala na spokojną pracę nad nowym sezonem od pierwszych dni po zakończeniu tego poprzedniego!
Niewątpliwie ważnym elementem budowy odpowiedniej struktury ekonomicznej klubu jest dbałość o tych, którzy bezpośrednio wpływają na wspomnianą stabilność finansową. Okazją do tego było spotkanie władz klubu i szefostwa pionu sportowego w ubiegłym tygodniu ze sponsorami.
W gdyńskim hotelu Hotton obecni byli wszyscy, którym los Arki leży na sercu i na których Arka może liczyć. W spotkaniu uczestniczył prezydent Gdyni Wojciech Szczurek, któremu towarzyszyła pełnomocnik ds. sportu UM Joanna Zielińska. Sponsora głównego Arki, firmę Polnord, reprezentowali prezes Wojciech Ciurzyński oraz wiceprezes Piotr Wesołowski.
Przewodniczący rady nadzorczej Witold Nowak podkreślił, że klub docenia decydującą rolę, jaką odgrywają wszyscy sponsorzy Arki, i dziękował wszystkim za wsparcie. Szczególne podziękowania skierowane zostały do prezydenta Gdyni za ogromne zaangażowanie w sport, w tym szczególnie w Arkę.
Przewodniczący rady nadzorczej podkreślił, że to właśnie na nowo zbudowanym przez miasto stadionie będzie możliwość szerszego zaprezentowania firm oraz ich produktów i usług. Wagę zaangażowania nie tylko sponsorów, ale i właściciela klubu Ryszarda Krauzego podkreślał prezydent Gdyni:
- Budowa nowego stadionu jest dla nas wszystkich prawdziwym wyzwaniem, dlatego niezwykle ważne jest dla nas utrzymanie Arki w ekstraklasie. Dziękuję za podkreślenie roli miasta, ale z tego miejsca chciałbym podziękować jeszcze jednemu i najważniejszemu sponsorowi. Dziękuję Ryszardowi Krauzemu, który oprócz tego że jest właścicielem klubu, jest również jego najważniejszym i największym sponsorem.
To że Arka może być spokojna o swój byt, gwarantował obrazowo prezes Wojciech Ciurzyński , który podkreślił, że dla firmy Polnord współpraca z Arką wynika ze strategii:
- Polnord wspiera Arkę i będzie tak również w tym sezonie. Mówiąc krótko, z głodu nie umrzemy. Klubowi życzę sukcesów.
Warto podkreślić fakt, że Polnord nie kalkulował i przedłużającą współpracę umowę z Arką na nowy sezon podpisał dwa tygodnie przed zakończeniem poprzednich rozgrywek, nie znając oczywiście ich finału. To na pewno potwierdzenie słów prezesa, że jest to współpraca nie "na chwilę".
O wyzwaniach sportowych nowego sezonu mówili dyrektor sportowy Arki Andrzej Czyżniewski i trener Dariusz Pasieka. Nie padły jednak żadne deklaracje dotyczące zajęcia konkretnej pozycji. Obaj liczą na to, że tak nerwowy sezon do ostatniej sekundy nie może się powtórzyć, i wiedzą, jak ważne jest, aby ustalone w budżecie środki spożytkować na odpowiednie wzmocnienia drużyny.
Czyżniewski powiedział: - Zanim wydamy jakąkolwiek złotówkę, oglądamy ją co najmniej dwa razy. Założyliśmy sobie pewne priorytety, aby wzmocnić drużynę, i do tego będziemy zmierzać w tym i przyszłych sezonach. Celem tego jest także stworzenie działu scoutingu, który będzie pracował na sukces klubu. Osoba odpowiedzialna za jego działalność zacznie pracę w klubie od 1 lipca.
Trener Pasieka podkreślił, że zależy mu, aby w nadchodzącym sezonie zaprezentować lepszą drużynę, z której zarówno kibice, jak i sponsorzy będą mogli być dumni. Po przygotowanym przez telewizję klubową Arka -TV filmie podsumowującym sezon prezes zarządu Jan Justka podziękował wszystkim firmom zaangażowanym w klub. Warto tu podkreślić, iż za poszczególnymi firmami partnerami stoją osoby, z którymi klub współpracuje i którym osobiście dziękuję za zaufanie i wsparcie.
Są to: prezydent Wojciech Szczurek oraz Joanna Zielińska i Tomasz Banel z UM, prezes Wojciech Ciurzyński i wieceprezes Piotr Wesołowski z Polnordu, dyrektor Gdyńskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji Jerzy Jałoszewski i wicedyrektor tej instytucji Dariusz Szwarc, Roman Walder - prezes Toyota Anro Trade, Roman Walasiński - prezes firmy Swissmed, Andrzej
Karnabal - prezes Chipolbroku, Maciej Jankowiak i Rafał Komorowski z firmy Red Box, Andrzej Synowiecki - prezes oraz Zbigniew Furman - dyrektor ds. handlu i marketingu z firmy Radmor, Marek Ignatowski - prezes i Ryszard Zaremba - wiceprezes firmy MTM, Waldemar Wroński - prezes Bałtyk-bis, Bogdan Baca i Piotr Waldach - reprezentujący Coca-Colę, Aleksander Wellenger - prezes firmy OPEC, Ryszard Sobczyk - Auto Gdynia, Marek Kunce - prezes firmy Roltop, Rafał Niesiobędzki - właściciel firmy Led-Art., Andrzej Krzywicki - właściciel U7, Marcin Laskowski - prezes CH Batory, Dorota Karnikowska - prezes hotelu Wieniawa, Sebastian Didyk - właściciel firmy Siscom, i Wacław Wilk - prezes firmy Ekotrade.
Do grona współpracujących pod koniec sezonu dołączył Maciej Faltyński, przedstawiciel firmy Nike.
Warto dodać, że w obliczu budującego się nowego stadionu obecność w gronie partnerów wspierających klub stanie się bardziej prestiżowa, i to mają na myśli włodarze Arki, zapraszając do współpracy kolejne firmy.
Tomasz Rybiński, rzecznik prasowy Arki Gdynia
Copyright Arka Gdynia |