Sezon 2023/2024 był rekordowy pod względem frekwencji na trybunach. Liczba kibiców wzrosła rok do roku o 27%, przebijając o blisko 300 tys. wynik z poprzednich rozgrywek, gdy w Betclic 1 Lidze po raz pierwszy padła bariera 1 mln kibiców na stadionach. W poprzedniej kampanii, która była ostatnią przed zmianą partnera telewizyjnego, kibice mogli obejrzeć 162 transmisje w kanałach sportowych Telewizji Polsat, a blisko milion widzów śledził transmisje internetowe dostępne dla wszystkich 309 spotkań w sezonie.
Liczba fanów profili klubowych i rozgrywek na koniec sezonu 2023/2024 osiągnęła blisko 2,9 mln. To ponad 30% więcej niż w poprzednim sezonie.
W badaniu kibiców przeprowadzonym w maju 2024 r. przez Pierwszą Ligę Piłkarską we współpracy z firmą Pentagon Research za atrakcyjną ligę uznało 64% kibiców (wobec 61% rok wcześniej), rodzinną 57% (52% w 2023 r.), a nieprzewidywalna 84% (80% w 2023 r.).
Kibice dobrze oceniają działalność klubów od strony komunikacyjnej i marketingowej. Odsetek kibiców niezadowolonych z działań klubów w tym obszarze w skali całej ligi nie przekroczył 10%