TA STRONA UŻYWA COOKIE.
Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na korzystanie z cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

chignahuapan
Arka-Facebook Arka-Instagram Arka-Twitter Arka-YouTube Arka-TikTok Arka LinkedIn NO10 Nocny Bieg Świętojański Stowarzyszenie Inicjatywa Arka Betclic


Aktualności

img

27.07.2021

Rusza Fantasy 1 liga

Interesujesz się Fortuna 1 Ligą? Sprawdź się w oficjalnej zabawie Fantasy 1 Ligi i udowodnij, że to Ty jesteś najlepszym ekspertem od pierwszoligowej piłki. Na najlepszych czekają nagrody!

 

Zasady zabawy są bardzo proste. Wystarczy się zarejestrować na fantasy.1liga.org (jeżeli brałeś udział w poprzedniej edycji, wystarczy, że się zalogujesz) i z piłkarzy grających na co dzień w rozgrywkach Fortuna 1 Liga stworzyć swój zespół. Osiągnięcia uczestnika konkursu zależą od wyników (bramki, asysty, inne), jakie uzyskają wybrani przez niego zawodnicy w prawdziwych ligowych meczach.

 

1. TWORZENIE DRUŻYNY

 

Kupujemy piętnastu piłkarzy (2 bramkarzy, 5 obrońców, 5 pomocników, 3 napastników), pamiętając, że musimy zmieścić się w budżecie, który wynosi 27 wirtualnych milionów złotych, a także o tym, że z jednego ligowego klubu może się znaleźć w naszej drużynie co najwyżej 3 graczy!

 

Po zakupie 15 piłkarzy decydujemy, którzy będą grać w podstawowym składzie, a którzy powędrują na ławkę rezerwowych. Żeby zawodnika z rezerwy przesunąć do składu podstawowego, musimy najechać kursorem na jego koszulkę, złapać ją i przeciągnąć (mechanizm drag&drop) w miejsce zawodnika na diagramie boiska, który zostanie rezerwowym.

 

Kolejnym krokiem jest wybór kapitana (punktuje podwójnie) i jego zastępcy (punktuje podwójnie, jeśli nie zagra kapitan).

 

UWAGA! Do czasu rozpoczęcia pierwszego meczu rundy wiosennej, czyli do piątku 26 lutego do godz. 14:45, możemy robić dowolną liczbę transferów, zmieniać ustawienie piłkarzy na boisku (1-3-4-3, 1-3-5-2, 1-4-4-2, 1-4-5-1, 1-4-3-3, 1-5-3-2, 1-5-4-1), kapitana i jego zastępcę, przesuwać zawodników do składu rezerwowego i odwrotnie.

 

2. LIGI PRYWATNE

 

Każdy uczestnik zabawy może założyć własną ligę prywatną i zaprosić do niej znajomych lub innych uczestników konkursu. Każda liga prywatna ma swój własny ranking. Są dwa rodzaje lig prywatnych - klasyczne i head-to-head. W tych pierwszych o kolejności w lidze decyduje suma punktów w konkursie, natomiast w drugich - co kolejkę zdobywamy do klasyfikacji ligi albo 3 punkty (zwycięstwo), albo 1 (remis). To wszystko zależy od tego, jak zakończy się nasz pojedynek z innym uczestnikiem ligi.

 

3. REZERWOWI

 

W rezerwie zawsze będziemy mieć bramkarza i trzech zawodników z pola. Jeżeli podstawowy bramkarz nie zagra, punktować za niego będzie bramkarz rezerwowy – jeżeli oczywiście grał w kolejce. W przypadku zawodników z pola liczy się kolejność. Pierwszeństwo w zastępowaniu niegrających zawodników z pierwszego składu ma rezerwowy z numerem 1. Jeżeli nie grał ktoś ze składu podstawowego, a także pierwszy rezerwowy, to do punktacji zaliczać się będą zdobycze rezerwowego z numerem 2 itd.

 

4. NAGRODY

 

Trzech najlepszych menedżerów klasyfikacji generalnej otrzyma oryginalne koszulki meczowe wybranego pierwszoligowego klubu. Podobną koszulkę przewidziano również dla administratora najlepszej klasycznej ligi prywatnej. Z kolei w rankingach miesiąca (sierpnia, września, października) do wygrania są koszulki Fantasy 1 Liga. Od 3. kolejki startuje liga specjalna pod nazwą 1. LIGA FANTASY CUP, gdzie do wygrania będzie oficjalna piłka Fortuna 1 Ligi.

 

5. PUNKTACJA

 

Bramki:

– napastnicy: 4 punkty

– pomocnicy: 5 punktów

– obrońcy: 6 punktów

– bramkarze: 8 punktów

 

Asysty:

– napastnicy i pomocnicy: 3 punkty

– obrońcy: 4 punkty

– bramkarze: 6 punktów

 

Mecz bez straconej bramki:

– obrońcy i bramkarze: 3 punkty

– pomocnicy: 1 punkt

 

Za udział w meczu:

– piłkarz ze składu podstawowego: 2 punkty

– piłkarz ze składu rezerwowego: 1 punkt

 

Rezultat spotkania:

– zwycięstwo drużyny: 1 punkt

Obrona rzutu karnego: 4 punkty

Wywalczenie rzutu karnego: 2 punkty

 

Strata bramki:

– tylko bramkarze i obrońcy – po minus 1 punkt za każdą straconą bramkę z wyłączeniem pierwszej

 

Żółta kartka: minus 1 punkt

Czerwona kartka: minus 3 punkty

 

Niewykorzystany rzut karny: minus 3 punkty

Bramka samobójcza: minus 3 punkty

Spowodowanie rzutu karnego: minus 2 punkty








Poprzedni Następny

 

 

 

 

 

 

SPONSORZY MŁODEJ ARKI

 

 

     

 

 

 

 

 

 

PARTNERZY MEDIALNI

 

 

Arka Gdynia Copyright Arka Gdynia