TA STRONA UŻYWA COOKIE.
Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na korzystanie z cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
statystyki
chignahuapan

Aktualności

img

08.07.2021

Arka Gdynia i SEOgroup - zawsze razem!

Arka Gdynia, a dokładnie Morski Związkowy Klub Sportowy Arka Gdynia, to klub piłkarski mogący pochwalić się bogatą historią i nie lada osiągnięciami. MZKS jest kontynuatorem tradycji sportowych, sięgających historią do 1929 roku, który uważany jest za oficjalną datę utworzenia klubu. Tylko w ciągu ostatnich czterech lat zespół zdobył Puchar Polski (2017) oraz dwukrotnie Superpuchar Polski (2017, 2018). Wszystkie te sukcesy idą w parze z dobrą komunikacją klubu z kibicami. Ta odbywa się w szczególności za pośrednictwem social mediów, w których o jakość przekazu, wspólnie z Arką dba agencja marketingu internetowego SEOgroup. Zapraszamy do artykułu przedstawiającego współpracę z naszym Sponsorem, a zarazem klubowe kanały social media!

 

 

Arka Gdynia i Social Media 

 

W ostatnim sezonie 2020/2021 Arka także zameldowała się w finale Pucharu Polski. Tym razem jednak musiała uznać wyższość zespołu z Ekstraklasy – Rakowa Częstochowa. Postawa drużyny z Gdyni, która prowadziła 1-0 do 82. minuty, zasługiwała jednak na słowa uznania i brawa, podobnie jak prowadzona za pośrednictwem social mediów, komunikacja samego klubu z kibicami. Arka Gdynia jest obecna i aktywnie umieszcza treści na Facebooku, Instagramie, Twitterze, LinkedInie oraz YouTubie.

 

 

 

Działania SEOgroup dla Arki Gdynia

 

Agencja marketingu internetowego SEOgroup od blisko trzech lat jest sponsorem i jednocześnie prowadzi dla Arki Gdynia działania z zakresu mediów społecznościowych, obejmujące w szczególności:

 

Rekomendacje dotyczące konstrukcji przekazu pomiędzy klubem a kibicami,

Promocje postów, wydarzeń i inicjatyw, istotnych w życiu klubu,

Raportowanie prowadzonych działań.

 

Jak w przypadku szanujących się i poważnie podchodzących do swoich Klientów firm, tak samo wśród zespołów dbających o bieżące informowanie oraz kontakt z kibicami, niezbędne są obecność, widoczność oraz dobra komunikacja w Internecie. Te, oprócz wysokich pozycji w wynikach organicznych wyszukiwań Google (SEO), działań w ramach Performance Marketingu, zapewnia także odpowiednie prowadzenie kanałów w mediach społecznościowych.

 

Facebook i Instagram

 
Zdecydowanie najpopularniejszymi platformami do przekazywania klubowych komunikatów, są Facebook i Instagram. To właśnie w tych miejscach, nie tylko z perspektywy kibica, spędzamy najwięcej czasu i przy okazji szukamy interesujących nas informacji. Również przy wykorzystaniu tych kanałów w prosty i przystępny sposób możemy dowiedzieć się o najbliższych meczach, wydarzeniach z życia klubu czy też napisać wiadomość z zapytaniem o sprzedaż biletów, koszulek, czy też innych gadżetów. O tym wszystkim świadczą także zebrane statystyki:

Przez cały okres prowadzonych działań promowane przez SEOgroup posty Arki Gdynia na Facebooku wyświetliły się ponad 3 miliony razy!
Tylko promowane posty uzyskały:

  • 16 971 reakcji,
  • 575 razy zostały udostępnione,
  • doprowadziły do 223 606 aktywności użytkowników na stronie,
  • użytkownicy wobec postów byli aktywni 223 095 razy.


Poniżej statystyki profilu na Facebooku oraz obserwujących na Instagramie, przedstawiające informacje nt. wieku, płci oraz miejsca zamieszkania fanów Arki Gdynia:
 

Z powyższych danych można wyczytać, że kibicami Arki Gdynia, śledzącymi klub w Internecie, precyzując na Facebooku i Instagramie, w blisko 80% są mężczyźni, ponad połowa z nich jest w wieku od 18-34 lat, mieszka w Gdyni oraz miastach, skąd pochodzą zaprzyjaźnione z klubem zespoły tj. Lech Poznań i Cracovia. Znaczącą grupę na FB, stanowią także fani z tzw. małego trójmiasta kaszubskiego, czyli kolejno z Wejherowa, Rumi i Redy.

Wśród promowanych kreacji graficznych, które cieszyły się największą popularnością użytkowników, znalazły się materiały zdjęciowe i wideo związane z obchodami „90-lecia Klubu marzeń z miasta morza!”
 

Tradycyjnie, w ostatnich latach, kiedy Arka grała jeszcze w najwyższej klasie rozgrywkowej, duże zainteresowanie budziły posty dot. meczów przyjaźni, jak poniższe ze spotkania Arka Gdynia – Lech Poznań.
 
 
Twitter 
 
Twitter to serwis społecznościowy służący do tzw. mikroblogowania. Głównie wykorzystywany jest do udostępniania krótkich, zwięzłych komunikatów tj. tweetów i charakteryzuje się szybkością przekazywania informacji. Z racji, że szybkość w działaniu, jak i skuteczność oraz dostępność to elementy, na których zależy klubowi, jest on sprawnie wykorzystywany także w komunikacji z kibicami przez Arkę Gdynia.
 
 
Dzięki działaniom prowadzonym na Twitterze dla Arki Gdynia przez SEOgroup, udało się znacząco zwiększyć zasięg umieszczanych postów oraz liczbę obserwujących, obecnie sięgającą blisko 20 tys. osób. Oprócz głównego kanału, uruchomiony został dodatkowy, skupiający się na graczach, rywalizujących w klubowych barwach w rozgrywkach e-sportu:
 
 
LinkedIn 
 
LinkedIn to serwis społecznościowy, służący głównie do kontaktów zawodowo-biznesowych. Swoje profile mają na nim zarówno pracownicy, pracodawcy, jak i wielkie koncerny, działające w pełnej gamie branż oraz działalności. W dzisiejszych czasach ciężko wyobrazić sobie funkcjonowanie piłki nożnej bez biznesu, idąc dalej kontraktów, sponsorów, menadżerów itp. W tym kontekście SEOgroup zarekomendowało także Arce utworzenie klubowego konta, na którym to właśnie może umieszczać treści, podejmujące m.in. tematy budżetowe i stricte biznesowe. 
 
 
YouTube 
 
YouTube to serwis internetowy, służący przede wszystkim do umieszczania materiałów wideo o przeróżnej treści. Na tym kanale można także oceniać udostępniane filmy oraz prowadzić transmisje na żywo. Działania SEOgroup dla Arki Gdynia na YouTube koncentrowały się na kampaniach w sieci In-Stream (reklama poprzedzająca wideo) oraz Discovery (na liście wyników wyszukiwania wideo). Dobrym przykładem efektywności dotarcia do użytkowników, za pośrednictwem tego kanału, była kampania promująca film na 90-lecie Arki, która uzyskała ponad 1,5 miliona wyświetleń reklam oraz blisko 50 tysięcy wyświetleń reklamowanego materiału w całości.
 
 
 
Podsumowanie
 
Współcześnie ciężko wyobrazić sobie nieposiadanie przez szanowane kluby spotowe profili w mediach społecznościowych. Jakość ich prowadzenia to kolejna, niezwykle istotna kwestia w kontekście budowania odpowiedniego wizerunku i marki. Wybór treści, ich sposób komunikacji przy wykorzystaniu odpowiedniego kanału, a dalej optymalne promowanie w zależności od priorytetu, to niektóre z aspektów współpracy pomiędzy SEOgroup a Arką Gdynia w kontekście mediów społecznościowych. Poniżej także garść statystyk, potwierdzających ich skuteczność:

Długofalowe działania promocyjne w poszczególnych sieciach, doprowadziły do tego, że obecnie profil Arki Gdynia na Facebooku posiada:

111 295 obserwujących,
23 300 aktywnych użytkowników miesięcznie,
7 290 aktywnych użytkowników tygodniowo.

Przez ostatnie niespełna 2 lata prowadzenia działań dotarliśmy do 70 000 nowych użytkowników, którzy polubili fanpage Arki. Ponadto:

Otrzymaliśmy ponad 6 000 wiadomości od fanów (TAG),
Nasze posty skomentowane zostały blisko 90 000 razy,
Użytkownicy zareagowali na wybrane posty ponad 1,2 mln razy i udostępnili je ponad 45 tys. razy.

Przez okres prowadzenia kampanii reklamowych, strona arka.gdynia.pl odnotowała znaczący skok w postaci ilości unikalnych użytkowników. Ruch został pozyskany m.in.: z następujących źródeł:

Facebook,
Twitter
Google Ads
Wejścia bezpośrednie

Jak widać, dzięki odpowiedniej współpracy SEOgroup i Arki Gdynia, a także umiejętnemu wykorzystaniu poszczególnych kanałów social media, udało się uzyskać ponadprzeciętne rezultaty. Ma to swoje przełożenie na dobry kontakt, interakcję, a końcowo - co najważniejsze - przywiązanie kibiców. Reasumując, jeżeli chodzi o media społecznościowe, to Arka Gdynia na pewno jest w Ekstraklasie!
 







Poprzedni Następny

 

 

 

 

 

 

SPONSORZY MŁODEJ ARKI

 

 

     

 

 

 

 

 

 

PARTNERZY MEDIALNI

 

 

Arka Gdynia Copyright Arka Gdynia